שריון מבנה אספלט כביש 2

חלקו הצפוני של כביש 2 (בקטע מזכרון יעקב לכיוון עתלית) סבל מסדיקות באספלט שנבעו מתפיחה ומהתעייפות החומר (Fatigue).
היזם – נתיבי ישראל החליט לטפל באספלט הקיים על-ידי יישום יריעה לדחיית השתקפות סדקים.

פריסת רשתות גיאוגריד מסוג HaTelit® בין שכבות האספלט מעכבת את השתקפות הסדקים (Reflecting) בין שכבת האספלט התחתונה (הישנה) לשכבה העליונה (החדשה) ע”י הגדלת חוזק המתיחה של האספלט.
האספלט מתאפיין בחוזק גבוה ללחיצה אך בהתנגדות נמוכה למתיחה.
יריעת השריון מסוגלת לקבל כוחות מתיחה ובכך משפרת את תכונות האספלט.
תכונותיהן של רשתות הגיאוגריד HaTelit® כפתרון האידיאלי לשריון מבני אספלט:

  • חוזק גבוה למתיחה

  • עמידות בטמפרטורות גבוהות

  • עיבור נמוך

  • עמידות בעומסים דינאמיים לאורך זמן

  • ציפוי הרשת בביטומן מבטיח הדבקה מיטבית לשכבת האספלט

מהלך הביצוע– דחיית השתקפות סדקים על ידי גיאוגריד

  • הכנת משטח העבודה כללה:
    קרצוף וניקוי של שכבת האספלט הישנה.

  • טיפול בסדקים מעל 5 מ”מ וסתימתם.

  • ריסוס השכבה המקורצפת באמולסיה ביטומנית להבטחת הדבקה מלאה.

  • פריסת הרשתות – כולל עיגון למניעת היווצרות קפלים.

  • ריבוד בשכבת אספלט נוספת בעובי מינימאלי של 5 ס”מ לאחר הידוק.

התקנת רשתות גיאוגריד – HaTelit® בין שכבות האספלט במהלך עבודות השיקום הביאה לדחיית השתקפות סדקים נוספים במיסעה ולשיפור איכות המיסעה.
פריסת הרשתות הפחיתה את עלויות האחזקה כתוצאה מהגדלת המרווחים בין זמני הריבוד והינה בעלת יחסי עלות – תועלת גבוהים במיוחד.
הפרויקט בוצע בשנת 2006 ומאז ועד היום לא התעורר צורך לבצע כל טיפול נוסף לאספלט (בניגוד לטיפולים שהיו מבוצעים לאספלט מידי שנה בטרם עבודות השיריון).