הגנה על גדות נחלים – גביונים ומזרוני גביונים

השליטה על זרימת המים בנחלים, בתעלות ובמקווי מים אחרים חיונית להגנה על התשתית ועל הסביבה ולמניעת נזקים אקולוגיים. השימוש בגביונים ובמזרוני אבן בחתכי זרימה שונים הכוללים סכרים ומפלים מספק הגנה מיטבית על התעלה ומאפשר את ייצוב הקרקע אשר בקרבתה, תוך שילוב עם התפתחות צמחיה או מילוי אבן אשר מעניקים פתרון חזותי טבעי המשתלב היטב בסביבה.
השימוש בגביונים ובמזרונים מתאים במיוחד לאזורים החשופים לסכנת שיטפונות עונתיים, עקב היותם חדירים למים ובכך מתאפשר ניקוז גדות הנחל אל התעלה.
יישום גביונים ומזרונים להגנה על גדות ותעלות נפוץ בעולם כולו. הידע הרב שצברה אדמיר בתחום זה, מאפשר תכנון מפורט של מבנים תוך חישוב המאמצים הסטאטיים וההידראוליים הנדרשים מכל מבנה.

יתרונות השימוש בגביונים ומזרונים:

  • יציבות גבוהה של מדרונות, גדות נחלים וחופים

  • הגנה בפני ארוזיה גם בנתוני זרימה קיצוניים

  • השתלבות עם הנוף תוך כיסוי בצמחיה או אבן

יישומים נוספים

  • כוורות גיאוטכניות לייצוב מדרונות ותעלות ומניעת סחף

    כוורות לייצוב קרקע, כוורות לייצוב מדרונות ותעלות - פריסת כוורות גיאוטכניות ומילוי כוורות באדמה או בטון, מבטיחה את היציבות הכללית של המדרון, מונעת היווצרות חריצים על פני השטח ומאפשרת תנאים אופטימליים להתבססות צמחיה באתר.

    >>

  • הגנת מדרונות מדרדרת אבן (RFN)

    רשתת להגנה מפני דרדרת אבנים - מניעת דרדרת אבנים במדרונות תלולים הבנויים בסלע סדוק. מערכת RFN מורכבת מרשתות מגלוונות השזורות בשיזור כפול ומשלבות חוזק וגמישות.

    >>

  • הגנת מצוקי חוף על ידי גיאוטיובים

    מניעת התמוטטות מצוקי חוף / הגנת מצוקים וחופים - לגיאוטיובים מספר יישומים בעבודות ימיות: הגנה על מצוקים לאורך החוף מפני ארוזיה, בנית שוברי גלים ובניית איים מלאכותיים.

    >>