הגנת מצוקים וחופים על ידי גיאוטיובים

פעולות הפיתוח בסביבת החוף, לצד ארוזיה, סערות ימיות וגלים גבוהים, עלולים לגרום לתוצאות הרסניות למבנים, למתקנים ולחופים אשר בקרבת מקום, עד כדי גרימת התמוטטותם.
טכנולוגית הגיאוטיוב (Geotube®) מגנה על האתרים אשר בקו החוף ובקרבת המים, באמצעות הקמת מחסום העשוי משרוולי בד גיאוטכני (Geotube®)..
הגיאוטיובים משמשים להפרדה בין החול אשר נאגר בהם לבין המים המסוננים מהם החוצה.
אדמיר מתכננת את העמדת הגיאוטיובים למניעת פגיעה במתקנים אשר על קו החוף, בכך שממקמת אותם כחומה בזה אחר זה בקרבת המקום המיועד להגנה.
שרוול גיאוטכני (Geotube®)  העשוי מיריעות ארוגות (Woven) מאפשר שימוש בתכונות המכאניות וההידראוליות המצוינות של היריעות ומאפשר להתמודד עם אתגרים מורכבים בעבודות ימיות, כגון: שחיקה, עמידות מכאנית ועמידות כנגד קרינת UV.
התקנת ה- Geotube מתבצעת ע"י שאיבת מים המעורבים בחול אל תוך השרוול התפור (Dredging).
היריעה הגיאוטכנית משמשת כפילטר המפריד בין המים הזורמים דרך פתחי היריעה החוצה ואוגר בתוך הגיאוטיוב את חלקיקי הקרקע/החול.

לגיאוטיוב (® Geotube) מספר יישומים בעבודות ימיות:

  • הגנה על מצוקים לאורך החוף מפני ארוזיה כתוצאה מפגיעת גלים ורוח

  • בנית שוברי גלים

  • בניית איים מלאכותיי

  • בהנדסה סביבתית משמש ה-Geotube גם לטיפול בבוצה מסוגים שונים.

יישומים נוספים

  • כוורות גיאוטכניות לייצוב מדרונות ותעלות ומניעת סחף

    כוורות לייצוב קרקע, כוורות לייצוב מדרונות ותעלות - פריסת כוורות גיאוטכניות ומילוי כוורות באדמה או בטון, מבטיחה את היציבות הכללית של המדרון, מונעת היווצרות חריצים על פני השטח ומאפשרת תנאים אופטימליים להתבססות צמחיה באתר.

    >>

  • הגנה על גדות נחלים – גביונים ומזרוני גביונים

    השימוש בגביונים ובמזרוני גביונים בחתכי זרימה שונים הכוללים סכרים ומפלים מספק הגנה מיטבית על התעלה ומאפשר את ייצוב הקרקע אשר בקרבתה.

    >>

  • הגנת מדרונות מדרדרת אבן (RFN)

    רשתת להגנה מפני דרדרת אבנים - מניעת דרדרת אבנים במדרונות תלולים הבנויים בסלע סדוק. מערכת RFN מורכבת מרשתות מגלוונות השזורות בשיזור כפול ומשלבות חוזק וגמישות.

    >>