איטום מנהרת רכבת תל אביב – ירושלים
קו הרכבת המהירה תל אביב – ירושלים (A1) מורכב ממספר מקטעים. מקטע ג' המחבר בין אזור שער הגיא למבשרת ציון הינו מורכב במיוחד.
שיפועי הדרך, החשש מפגיעה בסביבה וכן התוואי ההררי בשטח זה, הביאו להחלטה כי קטע מסלול זה יעבור בתוך מערכת מנהרות.
על מנת לשמור על איכות המנהרות, על בטיחות השימוש בהן ועל שלמות הבטון ומערכות החשמל והבקרה, נדרשת מערכת איטום אשר תמנע חדירת מי תהום אל חלל המנהרה.
מערכת האיטום אשר הותקנה על ידי אדמיר פרויקטים הורכבה ממספר מוצרים גיאוטכניים:
מהלך הביצוע
טכנולוגיית האיטום אותה מיישמת אדמיר כוללת שימוש בפיגומים מיוחדים אשר הותאמו במיוחד לפרויקט זה.
תוצאות
עבודות האיטום במנהרה נעשו בהתאם לתקנים השוויצריים לאיטום SIA 280)).
מעקב אחר העבודה ובקרת איכותה נעשו באופן קפדני לאורך כל שלבי העבודה – החל בציוד האיטום אשר נבחר לביצוע העבודות וכלה בבדיקות המתבצעות מידי שלב.
בדיקות לחץ אוויר ובדיקות שדה שונות בוצעו מידי יום לכל התפרים והחיבורים.
התנאים והעומסים בהם מנהרה צריכה לעמוד הינם רבים ומורכבים, ואיטום המנהרה הינו תנאי הכרחי לשמירה על איכותה ועל בטיחות השימוש בה.
טכנולוגיית האיטום המוצעת על ידי אדמיר יושמה במספר פרויקטים רב במערב אירופה. טכנולוגיה זו משתלבת עם הביצוע הכולל של כל פרויקט ומבטיחה שמירה על שלמות המבנה.